LinkedIn tilbyder snart skabeloner til organiske opslag.

Kommer LinkedIn så til at ligne Facebook endnu mere?

Det er muligt.
Men de gør det for at følge med tiden og trends fra andre platforme.
Hvilket man jo ikke kan fortænke dem i.

Når du vil oprette et opslag, starter du med at vælge “Use a template” og derfra skulle der komme en masse muligheder for både baggrunde og fonte/tekst formatering.

LinkedIn mener der på den måde kan komme mere variation i opslagene på LinkedIn, og ikke mindst mere engagement.

LinkedIn laver skabeloner

Du får også mulighed for at tilføje klikbare links til disse opslag, så du dermed kan opfordre folk til en bestemt handling.

Hop med på bølgen når du får muligheden (jeg har ikke selv fået den endnu), så du på den måde kan skille dig ud fra mængden.

En lille opfordring herfra er dog: pas på med hvilke fonte du vælger.
Jo mere snirklede, jo sværere at afkode.
Og når en tekst er svær at afkode/læse, så scroller folk videre til det næste opslag.

Det vil være ærgerligt – så vælg en font der er let læselig.

God fornøjelse med LinkedIn opdateringerne.

// Gitte

Social media tips & tricks
Jeg tillader hermed at mine oplysninger må tilføjes VIP listen MailChimp ( more information )
Få masser af gode råd og (hemmelige) tricks til øget synlighed og målrettet markedsføring på sociale medier
Ingen spam. Dine oplysninger behandles fortroligt, og bliver IKKE videregivet til 3.part