Nye målretnings muligheder
Har du opdaget de nye forbedrede målretnings muligheder for B2B på Facebook?
I den seneste tid har Facebook lukket for en masse målretnings muligheder når man annoncere. Men nu er der åbnet op for nogle meget spændende og relevante muligheder for B2B virksomhedernes markedsføring.
Du har nu f.eks mulighed for at målrette dig beslutningstagere i virksomheder.
Du kan også vælge segmenterne “Small business-to-business enterprise employees (10-200 medarbejdere)”, “Medium business-to-business enterprise employees (200-500 medarbejdere)” og “Large business-to-business enterprise employees (500+ employees)”.
Alt sammen noget der før kun var tilgængeligt på LinkedIn.
(du kan se segmenterne i Facebooks annonceadministrator på billedet nedenfor)
Så selvom det hele tiden har været relevant for B2B virksomheder at annoncere på Facebook, fordi Facebook både har større rækkevidde og lavere klikpriser end eksempelvis LinkedIn, så er målretningsmulighederne nu også blevet forbedrede.
Det kunne selvfølgelig være rart, hvis segmenterne var endnu mere opdelt, men det kan jo komme med tiden.
Uanset så er det her en rigtig god start.
Billede af målretnings segmenter i Facebooks annonceadministrator
Jeg hører ofte at B2B virksomheder ikke mener de “hører til” på Facebook, og derfor ikke vil annoncere der.
Men fakta er at 86% af befolkningen over 13 år har en Facebookprofil.
Vi er allesammen mennesker, der også er på Facebook. Så det har altid været relevant for B2B´ere at være på Facebook, og nu bliver det endnu nemmere for dem at ramme de rette mennesker via annonceringen.
Det bliver spændende at følge både klikpriser og resultater fremover.
// Gitte