Hvad stiller man op, når man er helt blank for idéer….?

Du kender det sikkert.

Du sidder foran computeren, for nu skal du planlægge en måned, og finde på fede idéer til engagerende indhold til de sociale medier.

MEN….hovedet er tomt for idéer.

Hvad gør man så?

Jo, en løsning kunne være, at man tager et kig på en marketingkalender, og ser om der ikke sker noget sjovt i løbet af måneden, som man kan tappe ind på, og på den måde “ride med på bølgen” af noget folk allerede kender.

Jeg synes altid der er noget man kan bruge.

Det vigtige er, at man vinkler det, så det giver mening for ens egne fans og følgere, og dermed skaber engagement.

Hvis man er herrefrisør, vil “Movember” begrebet være oplagt at tappe ind på, og fortælle historier om hvordan man bedst trimmer og groomer sit Movember skæg, holde Movember aftener med mandehørm og tips de bedste skæg-produkter og meget mere i den dur.

Har man en webshop der sælger produkter til personlig pleje, er det lige så oplagt at tappe ind i Movember, man skal bare vinkle det lidt anderledes, og f.eks lave afstemninger om hvilket skag der er det flotteste, lave how-to video´er om at få et flot movember skæg osv.

Apoteker er oplagte til tappe ind i Verdens Diabetes dag, og fortælle historier om hvor man på bedste vis lever med diabetes som en del af hverdagen, eller dele opskrifter på lækker mad, der ikke har stor indflydelse på blodsukkerniveauet osv.

Men kostvejledere kunne skabe lige så stor værdi for deres fans ved at tappe ind i Verdens Diabetes dag, med råd om hvordan man mindsker risikoen for at få diabetes 2, hvordan man undgår følgesygdomme ved at spise fornuftigt osv

Mulighederne er uendelige.
Det hele handler om vinklen, man skriver ud fra

marketing idéer november 18

Skab værdi

Pointen er, at uanset hvilken type virksomhed man har, og om man er B2B eller B2C, så handler det om at vinkle sit indhold, så det skaber værdi for læseren – og dermed vækker et behov hos din potentielle kunde.

Jeg har samlet de mest oplagte begivenheder i November i listen ovenfor, så nu har du et par idéer, der bare lige skal vinkles, så de fange interessen hos din målgruppe.

Du kan med fordel google dig frem til en marketingkalender, der er fyldt med idéer til hver enkelt måned året rundt.

På den måde bliver det mere overskueligt at se fremad, og være på forkant med udarbejdelsen af dit indhold til markedsføring på de sociale medier.

Rigtig god arbejdslyst.

//Gitte

Social media tips & tricks
Jeg tillader hermed at mine oplysninger må tilføjes VIP listen MailChimp ( more information )
Få masser af gode råd og (hemmelige) tricks til øget synlighed og målrettet markedsføring på sociale medier
Ingen spam. Dine oplysninger behandles fortroligt, og bliver IKKE videregivet til 3.part