Facebook ændrer igen i algoritmen.

Denne gang bliver det visning af tekst i annoncer på mobilapp´en.

Hvor du før kunne have op til 7 linjer synlig tekst før “læs mere” funktionen skulle klikkes, bliver der kun 3 linjer tekst, som er synlig fra start.
Dette bliver en realitet fra midten af august 2019.

Som eksemplet her under viser, fylder den nye annonce en del mindre i newsfeedet.

facebook opdaterer mibilvisning af annoncer

Du kan læse hele artiklen her

Hvad betyder det så for dig som annoncør?

Det betyder måske en ændring i din virksomheds fremtidige strategi.
For det betyder at du nu -mere end nogensiden før- skal fokuserer på budskabet i de 3 første linjer tekst i dine annoncer.

Budskabet i teksten skal være inspirerende, målrettet, tillidsvækkende, sjovt, atypisk, eller på anden vis ramme en følelse hos målgruppen.
På den måde kan du sikre at de stopper op og ser resten af annoncen i stedet for at scrolle videre.

Facebook mener selv at dette vil være med til at øge effektiviteten af annoncerne.

Det lyder jo godt.
Men det stiller helt sikkert øgede krav til tekstforfatteren eller social media manageren i din virksomhed, til at finde den helt rette vinkel på budskabet i annonceteksterne.

Husk at billede og video i annoncen selvfølgelig stadig har en kæmpe stor betydning.
Så også her kan du med fordel tænke strategisk i forhold til hvordan du bedst rammer målgruppens behov og følelser.

//Gitte

Social media tips & tricks
Jeg tillader hermed at mine oplysninger må tilføjes VIP listen MailChimp ( more information )
Få masser af gode råd og (hemmelige) tricks til øget synlighed og målrettet markedsføring på sociale medier
Ingen spam. Dine oplysninger behandles fortroligt, og bliver IKKE videregivet til 3.part