For at få det bedste ud af din annoncering og dine organiske opslag på Facebook, er det en god idé, at overholde Facebook´s egne retningslinjer for størrelsen på billederne til de forskellige typer af opslag.

 

Her får du derfor en samlet liste over størrelserne.

 

Coverbillede 828 * 315 px
str på FB coverbillede

På billedet ovenfor ser du, hvor meget af coverbilledet der er synligt, hvis det ses på en mobiltelefon. Når noget af billedet nu ikke er synligt, er det derfor vigtigt at overveje, hvor du har din tekst og dit logo, så det stadig er synligt på mobile enheder.

OBS
Opdatering: den nye størrelse på mobiloptimeret coverbillede er 828 x 450 px, så vil man kunne se al tekst i billedet både på mobil og pc.

Facebook billede størrelse organisk opslag.

Her anbefales 800 * 800 px eller 1200 * 1200 px, for at få mest synlighed i nyhedsstrømmen. Du kan dog også vælge bredformat, og her vil anbefalingen være 1200 * 900 px.

 

Facebook opslag med link

For at få hele dit billede vist i nyhedsstrømmen, når du opslag med et link til f.eks dit website, er det nødvendigt at størrelsen er 1200 * 628 px til sådanne opslag. Det samme format gælder til betalt indhold med links.

guide organisk opslag

Billede størrelser til Facebook annoncer.

For at give dine annoncer de bedste forudsætninger for at nå målene, bør du følge de retningslinjer Facebook har for størrelser.

OBS! Opdatering siden målene nedenfor var gældende: Til mange af de annoncer der før havde str. 1200 x 628, er den optimale størrelse nu 1080 x 1080 px

Billede format til Facebook annoncering

(Facebook events billedestørrelsen er bedst i 1200 x 628 i stedet for de 1200 x 444 som jeg har skrevet i skemaet ovenfor)

Opretter du kampagner, der samtidig skal vises på Instagram, er det en rigtig god idé at uploade et separat billede til dette, som er tilpasset Instagrams format på 800 * 800 px.

 

Lige et sidste tip

Når du har brugt en masse tid på at lave et lækkert billede – gerne med logo osv, så husk lige at tjekke om det overholder Facebook´s 20%-regel for tekstindhold i et billede. Er der mere tekst end 20%, vil annoncen få dårligere vilkår, og du kan endda risikere at Facebook helt stopper din kampagne.

Linket til værktøjet får du her: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

 

Rigtig god fornøjelse med arbejdet.

Social media tips & tricks
Jeg tillader hermed at mine oplysninger må tilføjes VIP listen MailChimp ( more information )
Få masser af gode råd og (hemmelige) tricks til øget synlighed og målrettet markedsføring på sociale medier
Ingen spam. Dine oplysninger behandles fortroligt, og bliver IKKE videregivet til 3.part